måndag 11 april 2011

Helgen som vart!

Tjena!

Helgen som vart har verkligen haft lite av allting!
Det var jag, Sebbe, Alle, André, Linus, Carl-Philip som var uppe och shreddade Tandådalens Park.
Skidåkningen började på lördagen lite halvtaskigt med vind uppåt 20 m/s vilket inte var skitkul, men efter en lunch på Bakfickan så började vinden att mojna och humöret stiga! Men det var ganska hårt så vi bestämde oss för att köra oseriöst hela dagen vilket alltid är fruktansvärt roligt!! Vi fick även en del film från den dagen.
Så det blev en skiddag från 09:30 till stängning vid 16:30.

Men som det står ovan så hade vi André med oss, vilket betydde att 7 timmars skidåkning inte räckte för att göra honom trött vilket resulterade x antal hopp ut från altanen ner i snön:



Senare på kvällen fick vi besök av Jeppe och Jocke:


Och då var till och med André trött!


Sen vidare till Söndagen!

Vaknade på morgonen och såg att det var praktiskt taget vindstilla, men tyvärr så vart inte vädret med oss, mulet och regn bjöd vädergudarna på! Men utan att tänka mer på vädret gav vi oss ut till parken och började chillshredda och värma upp. 
Sen begav vi oss iväg till Arenan som är det perfekta hoppet att testa ny tricks i! 
Det var Jag, André, Sebbe & Bob som hoppade. Alle och Linus filmar & höll koll från platån. Vi börjar med att speedchecka hoppet, vi fick alla bra med fart så andra hoppet bjöd på Cork 9:or och 7:or.
3:e hoppet sätter jag ribban med en Dubbel Cork 1260 (målet med dagen är att Sebbe och André ska lära sig detta trick) medans Sebbe och André testar en Cork 7:a till innan de börjar tagga till för att testa dubbeln! André droppar in först och slänger iväg en Dubbel Cork 1080 och är så sjukt nära på att stompa den! Sen är det Sebbes tur, han droppar in och har bra med fart, kommer iväg bra in i första Corken (1080) men sen händer något när han ska in i den igen (540) så han rätar ut sig och faller rakt på ryggen! Skulle han stompat den så skulle han ha gjort en dub cork 16. 
Jag och André står där nere och ser detta hända och ser Sebbe glida ner för landningen, vi skyndar snabbt fram till honom och ser att han har riktigt ont! Jag försöker flytta på hans ben för att få av skidan och då skriker Sebbe av smärta!
Något av det obehagligaste jag varit med om! 
Det visar sig att han har slagit höftkulan ur led! Vilket tydligen är det smärtsammaste man kan göra!
Så han åker från Tandådalen ner till Sälen byn där han röntgas och sedan vidare i ambulans till Mora där han får opereras. Jag och Linus som var kvar i backen blir hämtade av Alle så vi kan åka tillbaks till stugan för att käka och byta om sedan åka vidare till Mora Lassarett för att se hur de går för honom.
När vi kom fram var han precis påväg in för en ytterligare undersökning så vi fick vänta i väntsalen tills operationen var avklarad.
Jag kan säga att det inte var särskilt kul att se Sebbe så här:

Här från Sälen:


Och här från Mora:


Men inlägget slutar inte här!
För under tiden Sebbe undersöktes i Tandådalen fortsatte Jag och André att köra i Arenan. Båda Jag och André kände oss fruktansvärt opepp men André bestämde sig att fortsätta köra dubblar då han var sjukt sugen på att vara en av världens yngsta killar som sätter Dubbel 1080. Första försöket efter Sebbes crash för André slutade även det med en crash då han överroterade till 1260, sen körde han igen och då stompade han! Första dubbel 1080:in för hans del och han var sjukt stokad! Efter det ville han såklart köra den igen så att han kunde den flytande och vad göra han, jo gör en 12:a istället och är så sjuuukt nära på att stompa ner den också!
Jag står där uppe i inrunet och ser detta och känner hur pepp jag blir så jag betämer mig för att testa en Dubbel 12:a Tailgrab vilket jag aldrig gjort förut! Till min förvåning så sätter jag ner den på fötterna och även jag blir sjukt stokad!

Så den här dagen har sjukt blandade känslor! Dels tycker vi alla i First Grade Shoots synd om Sebbe och dels så är vi stokade för Andrés och min dubbel!

Det var allt jag har att skriva den här gången men ni en edit kommer snart att droppas här på bloggen så håll er uppdaterade! 

// Crille












1 kommentar: